marți, 25 august 2015

Intoarcerea la Origini

   Hai sa vorbim despre romani! Neamul ala de tigani si de hoti, discriminat de toate popoarele "europene".
   Eu am cutreierat plaiurile mioritice in ultimile zile pe traseul: Constanta-Busteni-Sighet-Cluj-Alba-Sibiu. Sunt uimit de ceea ce am gasit aici. Am gasit Romania altfel. De fapt, am gasit Romania. Plina de traditie, de straie frumoase si de locuri pitoresti.

Romania adevarata nu este cea prezentata zilnic la televizor.






































   Locurile acestea au un aer de misticism. Reusesti cumva sa te redescoperi, sa realizezi ca "romanitatea" n-a pierit. Ea sta ascunsa intr-un loc sigur, se numeste Maramures. Am observat ca la granita Romaniei, exista mai mult patriotism decat in capitala.
   Ardealul ne da o lectie de ospitalitate, caci asa suntem noi. De fapt istoria asa ne spune ca eram, dar noi suntem in "incapacitate de plata" in ceea ce priveste "romanitatea". Le multumim domnilor "comunisti" care au distrus oaza de latinitate a "Marii Slavone".
   Clujul tine fruntea sus in ceea ce inseamna mesaje stradale. Statuia lui Matei Corvin apara ultima linie de aparare a romanilor.
























   In ceea ce ma priveste, recunosc, am trait 20 de ani degeaba...Nu-mi cunosc tara, dar cred ca imi cunosc romanii. Frumosi, glumeti, luptatori si strajnici. Recomand sa vizitati zona aceasta...o sa va lase o impresie placuta, o sa ramaneti cu povesti frumoase.
   Inchei cu un gand bun pentru cei care au luptat pentru izbanda neamului, am citit in Sighet, la Memorialul Durerii lucruri terifiante...o istorie necunoscuta si nespusa. Acum stau sa ma intreb, scoala ne invata sa recladim regimul comunist? Sau suntem atat de inapti incat nu vedem raul care ni se face in fiecare zi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu